7b3894_27b2a521d6824875922c232a9105e92a_mv2

ADEMEN

Het gaat vanzelf en meestal ben je er niet bewust mee bezig: ademen. Zo moeilijk is het niet. Toch? Adem in, adem uit. Maar is het ook relaxt? Ontspannen ademhalen is niet altijd vanzelfsprekend.

Adem is onze levensenergie

Je ademhaling is onlosmakelijk verbonden met je emoties en gemoedstoestand. Onbewust controleer en onderdruk je met je adem emoties en gevoelens. Deze emoties zetten zich vast in je lichaam en blokkeren je energiestroom. Hierdoor kunnen lichamelijke en emotionele klachten ontstaan. Denk aan stress, hyperventilatie, burn-out of  angst-en paniekaanvallen.

Wist je dat je doorgaans maar 30% van je longcapaciteit gebruikt? In rust adem je 6 à 8 keer per minuut in en uit. Bij stress kan dit oplopen tot 20 keer.

Goed ademen maakt je vitaler

Door ademcoaching ontdek je de helende werking van je adem. Door rustig en diep naar je buik te ademen, krijg je meer focus, meer energie en meer balans. Het helpt ook emotionele blokkades te verminderen.

JE KRIJGT MEER LUCHT IN JE LEVEN!

Een eenvoudige ademtechniek die je elke dag, overal kunt doen is:

  • Richt je bewust op je ademhaling

  • Adem 3 tellen rustig in via je neus en adem 5 tellen rustig uit via je mond

  • 2 tellen pauze en adem weer in

Deze ademtechniek kan je zittend doen maar ook tijdens een activiteit zoals wandelen en fietsen. Doe je deze oefening 2 keer per dag gedurende 5 minuten? Dan wordt je je meer bewust van je ademhaling en voel je meer ontspanning.

Volg een ademsessie of ademtraining

Wil je meer ademtechnieken leren? En wil je de signalen van je lichaam beter leren herkennen, begrijpen en hier naar luisteren? Volg een groepsademsessie of meerdaagse ademtraining in groepsverband.